CNFIS-FDI-2022-0226 - ABORDĂRI INOVATIVE ÎN PROIECTAREA PROGRAMELOR DE STUDIU ȘI ÎN ÎNVĂȚAREA EXPERIENȚIALĂ AVANSATĂ ÎN UNIVERSITATEA DE MEDICINĂ ȘI FARMACIE „CAROL DAVILA“, BUCUREȘTI

Titlu proiect: Abordări inovative în proiectarea programelor de studiu și în învățarea experiențială avansată în Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila“, București

Perioada de desfășurare: Aprilie – Decembrie 2022

Buget aprobat : 887.279 (din 510.279 care co-finanțare UMF  „Carol Davila“)

Sursa de finantare: Fondul de Dezvoltare Instituţională destinat universităţilor de stat – FDI 2022

Obiectivul general al proiectului a fost proiectarea unui program de formare intitulat „Designul învățării în învățământul superior” și organizarea unor cursuri de formare a personalului didactic, în acord cu programul de formare anterior menționat, precum și dezvoltarea cadrului de învățare experiențială prin organizarea a două laboratoare interdisciplinare pentru studenții doctoranzi și studenții implicați în pregătirea lucrărilor de licență. Prezentăm în continuare în detaliu obiectivele specifice și gradul de realizare a acestora:

OS1. Dezvoltarea competențelor de inovare pedagogică și proiectare a învățării pentru personalul didactic, prin proiectarea unui program de formare intitulat „Designul învățării în învățământul superior” și organizarea unor cursuri de formare a personalului didactic, în acord cu programul de formare anterior menționat. (Grad de realizare 100 %).

În vederea atingerii acestui obiectiv au fost prevăzute mai multe activități, realizate după cum urmează:

S-au organizat, în colaborare cu un cadru didactic asociat din Universitatea Politehnică București, un atelier față în și sunt în curs de realizare patru module de învățare online, distribuite la peste 80 de participanți, inclusiv și sarcini de învățare practice, cu temele:

  • „Flexibilitate curriculară și proiectarea experiențelor de învățare“
  • „Evaluare și feedback în învățământul superior“
  • „Proiecte integrate vertical și pedagogii inovatoare “
  • „Cursul inversat (flipped learning)“

Materialele de lucru rămân disponibile online și pe viitor, astfel încât să fie utilizate și de cadre didactice nou angajate sau pentru re-utilizare. Toate modulele au fost puse la dispoziție cadrelor didactice (rămânând apoi permanent accesibile online). În plus, s-a analizat literatura științifică privind temele care fac obiectul acestui program de studiu pentru identificarea modalităților în care aspectele didactice care fac obiectul cursului au fost implementate în universități din străinătate cu profil asemănător.

S-au mai realizat două cursuri cu caracter interactiv pentru cadrele didactice  pe temele „Explorarea creativității și inovației în actul didactic“ (30 participanți) și „Evaluarea performanței studenților, ce opțiuni avem și ce alegem“.

OS2. Organizarea unui laborator interdisciplinar de dezvoltare produse dermato-cosmetice și de îngrijirea sănătății de uz topic, inclusiv prin achiziționarea unui set de echipamente dedicate (Grad de realizare 100 %).

Pentru atingerea acestui obiectiv s-au realizat toate activitățile de achiziție planificate:

  1. dispozitiv de măsurare a elasticității pielii prin presiune negativa, cu două sonde, accesorii și software;
  2. cameră video cu lumină UVA, de înaltă rezoluție, pentru analiza suprafeței pielii, cu accesorii și software
  3. sistem imagistic pentru determinarea distributiei hidratării si proprietăților topografice ale pielii
  4. echipament pe bază de ultrasunete ce măsoară grosimea și densitatea pielii
  5. sondă pentru estimarea pierderii de apă transepidermală
  6. instrument cu iluminare și cameră pentru analiza imaginii mătreței colectate
  7. sondă de măsurare a strălucirii suprafeței pielii prin reflectanță
  8. microscop optic cu cameră foto pentru captarea imaginilor

OS3. Organizarea unui laborator interdisciplinar de teste fizico-chimice (reabilitatea spațiului, cursuri de instruire a personalului, achiziția de dispozitive necesare funcționării aparatelor etc (Grad de realizare 100 %)

Pentru atingerea acestui obiectiv s-au realizat următoarele:

  1. S-au realizat lucrările de reabilitare a spațiului pentru organizarea laboratorului de teste fizico-chimice (schimbat ușă, reparat și după caz, înlocuit instalații).
  2. Instalarea a trei echipamente (nou achiziționate) în spațiul amenajat prin activitatea A3.1 (un - aparat de analiză termică, un calorimetru diferențial și un spectrometru de masa).
  3. S-au achiziționat furnituri necesare funcționării aparatelor, dulapuri speciale pentru depozitarea buteliilor și se află în curs de inițiere închirierea a două butelii de gaz.
  4. S-au realizat cursuri de instruire privind utilizarea echipamentelor montate în cadrul acestei activități.

OS4. Facilitarea proceselor de învăţare experiențială prin achiziţia de consumabile, sticlărie și alte obiecte necesare pentru activităţile de laborator) (Grad de realizare 100 %)

 S-au achiziționat și livrat:

  1. obiecte de sticlărie şi alte consumabile sau obiecte mici de inventar necesare pentru activităţile didactice, realizarea lucrărilor de diplomă și, după caz, disertație , doctorat sau pentru comunicări ştiinţifice studenţeşti: Pipete Pasteur de plastic (două dimensiuni), pungi ptr. prelevare mostre și pungi autoclavabile, pahare Berzelius și Erlenmeyer, conectori tubulaturi, hârtie de filtru (diferite categorii), spatule, mănuși de unică folosință, tuburi Eppendorf, eprubete de centrifugă etc;
  2. reactivi necesari pentru activităţile didactice, realizarea lucrărilor de diplomă și, după caz, disertație , doctorat sau pentru comunicări ştiinţifice studenţeşti: silicagel, celuloză, manitol, diverși aminoacizi, medii de cultură de uz microbiologic, propilenglicol 8000, sulfametoxazol, sorbitol etc
  3. solvenți pentru activităţile didactice, realizarea lucrărilor de diplomă și, după caz, disertație , doctorat sau pentru comunicări ştiinţifice studenţeşti: propilenglicol 400, etilenglicol, glycerol 86%, acid acetic 100%, tween 20 etc.
TOP