Identitate vizuala

Conceptul de identitate vizuală

Identitatea vizuală este un sistem de elemente vizuale fundamentale prin care segmentul ţintă recunoaşte şi diferenţiază o universitate în raport cu celelalte. Prin intermediul elementelor vizuale se susţine creşterea notorietăţii universităţii şi promovarea imaginii acesteia atat pe plan naţional cât şi internaţional.

Elementele fizice de prezentare ale universităţii, precum file cu antet, cărți de vizită, formulare tipizate, corespondență, comunicări scrise, materiale în format electronic, constituie obiectul realizării unui concept de identitate vizuală coerent prin folosirea următoarelor principii generale:

  • folosirea de elemente grafice ca: simboluri, logotip, caractere tipografice, formate și culori, paginație, precum și alte forme de comunicare vizuală, bine definite;
  • suporturi permanente unitar definite din care fac parte: articole de papetărie, cărți de vizită, formulare etc.

Identitatea vizuală a Universităţii de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” din Bucureşti, stabilizată de-a lungul a peste un secol şi jumătate de existenţă, conține câteva elemente unice care au fost concepute pentru a promova o imagine unitară şi a construi o marcă recunoscută internaţional.

Prezentul Manual de Identitate Vizuală conţine principii, norme și mostre ce ilustrează utilizările corecte și incorecte ale elementelor de brand.

Obiective: 

  • formarea elementelor fundamentale de reprezentare a Universităţii (semnăturã vizuală, culori, fonturi, etc.) astfel încât acestea să asigure exprimarea personalităţii Universităţii (valori, atribute, asociaţii);
  • asigurarea recunoaşterii vizuale facile şi memorabilitatea ei la nivelul segmentului ţintă;
  • diferenţierea pozitivă faţă de alte instituţii de învăţământ medical şi nonmedical;
  • stabilirea imaginii coerente şi corecte a mărcii prin aplicaţii şi exemple de aplicare corectă a identităţii vizuale;
  • coordonarea întregii comunicări vizuale specifice Universităţii.

 

De ce este necesar acest Manual de identitate vizuală?

 

  • pentru realizarea materialelor promoționale;
  • editarea de publicații (inclusiv broșuri, pliante);
  • organizarea evenimentelor;
  • pentru promovarea imaginii Universității.
Cui se adresează Manualul de identitate vizuală?

 

  • membrilor comunității universitare (studenți, rezidenți, cadre didactice, angajați ș.a.)
  • partenerilor (instituții, organizații, agenți economici ș.a)

Un alt element fundamental de identitate vizuala al oricărei organizaţii este sigla. Aceasta produce în percepţia segmentului ţintă, asocierea dintre materialele de comunicare ale unei organizaţii şi organizaţia propriu-zisă, de aceea este extrem de important să fie folosit corect şi unitar de către toţi emiţătorii mesajelor unei instituţii.

Pentru a oferi o flexibilitate de proiectare mai mare (orizontală și verticală) pentru format imprimat și electronic, sigla universității poate fi folosit în următoarele moduri:

1. Utilizări corecte:

În cazul în care se impune utilizarea logo-ului într-un spaţiu restrâns, este recomandată folosirea reprezentării grafice în sine, neînsoţită de text în orice material de promovare sau informare, întrucât publicul face în mod automat asocierea între stemă şi instituţie.


2. Utilizări incorecte:

Prestigioşi academicieni, profesori universitari şi cercetători din ţară şi din străinătate prezintă în cadrul Congresului Universităţii de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” din Bucureşti noutăţile din domeniul medical.

Universitatea de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” din Bucureşti este una dintre cele mai dinamice şi reputate instituţii de învăţământ superior de profil din Romania.

Prin intermediul proiectelor derulate, Universitatea continuă să formeze medici de excepţie şi cadre didactice valoroase, care activează în cele mai renumite clinici şi spitale.

Construirea unei comunităţi academice bazate pe cunoaştere, comunicare, deschidere şi eficienţă constituie emblema nucleului de educaţie universitară medicală.

Steagul Universităţii de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” a fost adoptat între anii 1994-1995, la iniţiativa Acad. L. M. Popescu.

 

Elementele componente ale Steagului Universităţii de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” din Bucureşti

  1. Numele Universităţii
  2. Anul înfiinţării Facultăţii de Medicină din Bucureşti
  3. Culori: alb, verde şi rosu
  4. Simboluri:
  • Centaur: înţelepciune, nobilitate, vindecare;
  • Carte: ştiinţă, cunoaştere;
  • Toiagul lui Esculap: simbolul medicinei şi farmacologiei;
  • Cocoşul: lumină, inteligenţă supremă.

Instituţiile publice pot arbora Steagul:

  • pe edificiile în care îşi au sediul sau îşi desfăşoară activitatea;
  • în interiorul instituţiei, cu precădere în birourile persoanelor din conducerea acestora, în sălile de protocol şi festivităţi.
TOP