Identitate vizuala

Conceptul de identitate vizual─â

Identitatea vizual─â este un sistem de elemente vizuale fundamentale prin care segmentul ┼úint─â recunoa┼čte ┼či diferen┼úiaz─â o universitate ├«n raport cu celelalte. Prin intermediul elementelor vizuale se sus┼úine cre┼čterea notoriet─â┼úii universit─â┼úii ┼či promovarea imaginii acesteia atat pe plan na┼úional c├ót ┼či interna┼úional.

Elementele fizice de prezentare ale universit─â┼úii, precum file cu antet, c─âr╚Ťi de vizit─â, formulare tipizate, coresponden╚Ť─â, comunic─âri scrise, materiale ├«n format electronic, constituie obiectul realiz─ârii unui concept de identitate vizual─â coerent prin folosirea urm─âtoarelor principii generale:

  • folosirea de elemente grafice ca: simboluri, logotip, caractere tipografice, formate ╚Öi culori, pagina╚Ťie, precum ╚Öi alte forme de comunicare vizual─â, bine definite;
  • suporturi permanente unitar definite din care fac parte: articole de papet─ârie, c─âr╚Ťi de vizit─â, formulare etc.

Identitatea vizual─â a Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti, stabilizat─â de-a lungul a peste un secol ┼či jum─âtate de existen┼ú─â, con╚Ťine c├óteva elemente unice care au fost concepute pentru a promova o imagine unitar─â ┼či a construi o marc─â recunoscut─â interna┼úional.

Prezentul Manual de Identitate Vizuală conţine principii, norme și mostre ce ilustrează utilizările corecte și incorecte ale elementelor de brand.

Obiective: 

  • formarea elementelor fundamentale de reprezentare a Universit─â┼úii (semn─âtur├ú vizual─â, culori, fonturi, etc.) astfel ├«nc├ót acestea s─â asigure exprimarea personalit─â┼úii Universit─â┼úii (valori, atribute, asocia┼úii);
  • asigurarea recunoa┼čterii vizuale facile ┼či memorabilitatea ei la nivelul segmentului ┼úint─â;
  • diferen┼úierea pozitiv─â fa┼ú─â de alte institu┼úii de ├«nv─â┼ú─âm├ónt medical ┼či nonmedical;
  • stabilirea imaginii coerente ┼či corecte a m─ârcii prin aplica┼úii ┼či exemple de aplicare corect─â a identit─â┼úii vizuale;
  • coordonarea ├«ntregii comunic─âri vizuale specifice Universit─â┼úii.

 

De ce este necesar acest Manual de identitate vizual─â?

  • pentru realizarea materialelor promo╚Ťionale;
  • editarea de publica╚Ťii (inclusiv bro╚Öuri, pliante);
  • organizarea evenimentelor;
  • pentru promovarea imaginii Universit─â╚Ťii.
Cui se adresează Manualul de identitate vizuală?

  • membrilor comunit─â╚Ťii universitare (studen╚Ťi, reziden╚Ťi, cadre didactice, angaja╚Ťi ╚Ö.a.)
  • partenerilor (institu╚Ťii, organiza╚Ťii, agen╚Ťi economici ╚Ö.a)

Numele institu┼úiei este un element fundamental de identitate, care nu poate lipsi din nicio ipostaz─â de prezentare vizual─â a acesteia. Pentru a facilita identificarea u┼čoar─â ┼či limpede a Universitatii de catre publicul tinta, numele acesteia trebuie folosit ├«n form─â corect─â ┼či complet─â.

Numele corect ┼či complet al Universit─â┼úii, ├«nregistrat la Oficiul de Stat pentru Inven┼úii ┼či M─ârci (OSIM) este: Universitatea de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti.


1. Forme corecte de utilizare

  • Universitatea de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti┬á

Alte variante acceptate:

  • Carol Davila University of Medicine and Pharmacy Bucharest
  • UMFCD
  • Universitatea

Forma scurtă a numelui este permisă exculsiv în cazul utilizării textuale, doar atunci când numele complet a fost folosit anterior cel puţin o dată în respectivul text.

Exemplu: Universitatea de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti este prima institu┼úie de profil ├«nfiin┼úat─â ├«n Romania. UMFCD (Universitatea) a fost ├«nfiin┼úat─â ├«n anul 1857.


2. Forme incorecte de utilizare

├Än privin┼úa numelui institu┼úiei exist─â o serie de criterii ce trebuie urm─ârite astfel ├«nc├ót acesta s─â fie utilizat ├«n mod adecvat: corectitudinea, completitudinea ┼či acurate┼úea. Utiliz─âri eronate se pot produce fie prin prescurtarea numelui, fie prin pozi┼úionarea gre┼čit─â a ghilimelelor. A┼čadar, recomandat─â este evitarea folosirii numelui Universit─â┼úii dup─â cum urmeaz─â:

  • Univ. ÔÇ×Carol DavilaÔÇŁ Bucure┼čti┬á
  • Univ. ÔÇ×C. DavilaÔÇŁ Bucure┼čti┬á
  • Univ. C. Davila Bucure┼čti┬á
  • Universitatea de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇ×C. DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti┬á
  • Universitatea de Medicin─â ┼či Farmacie <<Carol Davila>> din Bucure┼čti┬á
  • Universitatea de Medicin─â ┼či Farmacie "Carol Davila" Bucure┼čti┬á

3. Numele entităţilor componente

├Än procesul s─âu de func┼úionare, Universitatea de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti se structureaz─â ├«ntr-o serie de entit─â┼úi componente. Orice comunicare ├«n care se va face referire la una dintre aceste entit─â┼úi va folosi denumirea entit─â┼úii urmat─â de exprimarea ÔÇ×a/al/ din cadrul Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti/ UMFCDÔÇŁ

Denumirile entit─â┼úilor componente ale Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti sunt:

  1. Rectoratul/Rectorul Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti
  2. Senatul Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti
  3. Consiliul de Administra┼úie al Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti
  4. Prorectoratul/ Prorectorul cu probleme de ├«nv─â┼ú─âm├ónt universitar de licen┼ú─â ┼či de master
  5. Prorectoratul/ Prorectorul cu probleme de învăţământ postuniversitar
  6. Prorectoratul/ Prorectorul cu probleme de cercetare stiinţifică
  7. Prorectoratul/ Prorectorul cu probleme studenţesti
  8. Prorectoratul/ Prorectorul pentru cooperare european─â ┼či interna┼úional─â
  9. Prorectoratul/ Prorectorul ┬ápentru strategie institu┼úional─â, evaluare academic─â ┼či calitate
  10. Facultatea de Medicin─â, Decanul
  11. Facultatea de Farmacie, Decanul
  12. Facultatea de Medicin─â Dentar─â, Decanul
  13. Facultatea de Moa┼če ┼či Asisten┼ú─â Medical─â, Decanul

Un alt element fundamental de identitate vizuala al oric─ârei organiza┼úii este sigla. Aceasta produce ├«n percep┼úia segmentului ┼úint─â, asocierea dintre materialele de comunicare ale unei organiza┼úii ┼či organiza┼úia propriu-zis─â, de aceea este extrem de important s─â fie folosit corect ┼či unitar de c─âtre to┼úi emi┼ú─âtorii mesajelor unei institu┼úii.

Elementele componente ale siglei Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti

  1. Numele Universităţii în limba latină
  2. Imaginea reprezint─â cl─âdirea Palatului Facult─â┼úii de Medicin─â din Bucure┼čti (Arhitect Louise Pierre Blanc, construit─â ├«ntre 1895-1903)
  3. Anul ├«nfiin┼ú─ârii Facult─â┼úii de Medicin─â din Bucure┼čti
  4. Expresia ├«n limba latin─â ÔÇťInva┼ú─â, ├«nv─â┼ú├ónd pe al┼úiiÔÇŁ (Seneca)

Pentru a oferi o flexibilitate de proiectare mai mare (orizontal─â ╚Öi vertical─â) pentru format imprimat ╚Öi electronic, sigla universit─â╚Ťii poate fi folosit ├«n urm─âtoarele moduri:

1. Utiliz─âri corecte:

├Än cazul ├«n care se impune utilizarea logo-ului ├«ntr-un spa┼úiu restr├óns, este recomandat─â folosirea reprezent─ârii grafice ├«n sine, ne├«nso┼úit─â de text ├«n orice material de promovare sau informare, ├«ntruc├ót publicul face ├«n mod automat asocierea ├«ntre stem─â ┼či institu┼úie.

        

2. Utiliz─âri incorecte:

        

Prestigio┼či academicieni, profesori universitari ┼či cercet─âtori din ┼úar─â ┼či din str─âin─âtate prezint─â ├«n cadrul Congresului Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti nout─â┼úile din domeniul medical.

Universitatea de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti este una dintre cele mai dinamice ┼či reputate institu┼úii de ├«nv─â┼ú─âm├ónt superior de profil din Romania.

Prin intermediul proiectelor derulate, Universitatea continu─â s─â formeze medici de excep┼úie ┼či cadre didactice valoroase, care activeaz─â ├«n cele mai renumite clinici ┼či spitale.

Construirea unei comunit─â┼úi academice bazate pe cunoa┼čtere, comunicare, deschidere ┼či eficien┼ú─â constituie emblema nucleului de educa┼úie universitar─â medical─â.

Steagul Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ a fost adoptat ├«ntre anii 1994-1995, la ini┼úiativa Acad. L. M. Popescu.

 

Elementele componente ale Steagului Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti

  1. Numele Universităţii
  2. Anul ├«nfiin┼ú─ârii Facult─â┼úii de Medicin─â din Bucure┼čti
  3. Culori: alb, verde ┼či rosu
  4. Simboluri:
  • Centaur: ├«n┼úelepciune, nobilitate, vindecare;
  • Carte: ┼čtiin┼ú─â, cunoa┼čtere;
  • Toiagul lui Esculap: simbolul medicinei ┼či farmacologiei;
  • Coco┼čul: lumin─â, inteligen┼ú─â suprem─â.

Instituţiile publice pot arbora Steagul:

  • pe edificiile ├«n care ├«┼či au sediul sau ├«┼či desf─â┼čoar─â activitatea;
  • ├«n interiorul institu┼úiei, cu prec─âdere ├«n birourile persoanelor din conducerea acestora, ├«n s─âlile de protocol ┼či festivit─â┼úi.

Culorile reprezint─â un alt element identitar extrem de important, datorit─â frecven┼úei mari de utilizare. Acestea, folosite corect trebuie s─â apar─â pe toate documentele ┼či materialele utilizate de Universitate: bro┼čuri, pliante, semnalizatoare, flutura┼či, documente oficiale, materiale promo┼úionale, bannere de exterior, internet etc.

Culorile exprim─â valorile ┼či misiunea Universit─â┼úii ├«ntr-o manier─â cromatic─â adecvat─â prestigiului institu╚Ťiei. Ca urmare a limit─ârilor din tehnologia procesului de imprimare digital─â, reproducerea consistent─â ╚Öi exact─â a culorilor prezentate ├«n acest manual nu poate fi asigurat─â. Pentru reprezent─âri exacte de culoare, v─â rug─âm s─â consulta╚Ťi sistemul de coresponden╚Ťe Pantone (PMS).

Ca ┼či ├«n cazul celorlalte elemente identitare, utilizarea corect─â a culorii este esen┼úial─â pentru a p─âstra caracterul coerent al identit─â┼úii Universit─â┼úii.

Prin urmare, menţionăm câteva recomandări:

  • Formatul culorii trebuie adecvat mediului ├«n care aceasta va fi folosit─â (tipar, web, monitor sau proiector);
  • Culorile trebuie utilizate doar la codurile men┼úionate, evit├óndu-se nuan┼ú─ârile sau substitu┼úiile.

Reguli de utilizare a fonturilor:

  • recomand─âm folosirea a cel mult dou─â stiluri grafice (unul pentru titluri ┼či unul pentru corpul textului);
  • recomand─âm s─â nu se foloseasc─â scrierea cu majuscule (Textele redactate cu majuscule sunt dificil de parcurs);
  • stilul grafic al textului din corp este recomandat a fi simplu, f─âr─â op┼úiuni ca ÔÇ×boldÔÇŁ, ÔÇ×italicÔÇŁ sau ÔÇ×underlineÔÇŁ. Acestea se folosesc doar ├«n cazul eviden┼úierii;
  • se recomand─â evitarea redact─ârii ┼či imprim─ârii de texte mai lungi de c├óteva cuvinte cu alt─â culoare dec├ót negru, ├«ntruc├ót sunt greu lizibile;
  • se recomand─â redactarea tuturor documentelor cu diacritice.

Pentru a crea un aspect uniform al tuturor publica╚Ťiilor sau tip─âriturilor din universitate, sunte╚Ťi ├«ncuraja╚Ťi s─â utiliza╚Ťi unul dintre urm─âtoarele 2 fonturi: Times New Roman ┼či Arial.

Antet oficial

Pentru ca toate documentele emise de Universitate s─â exprime identitatea institu┼úiei, coeren┼ú─â ┼či consecven┼ú─â vizual─â, este recomandat─â utilizarea antetului institu┼úional.

Descarc─â document Antet oficial UMFCD

TOP