Identitate vizuala

Conceptul de identitate vizual─â

Identitatea vizual─â este un sistem de elemente vizuale fundamentale prin care segmentul ┼úint─â recunoa┼čte ┼či diferen┼úiaz─â o universitate ├«n raport cu celelalte. Prin intermediul elementelor vizuale se sus┼úine cre┼čterea notoriet─â┼úii universit─â┼úii ┼či promovarea imaginii acesteia atat pe plan na┼úional c├ót ┼či interna┼úional.

Elementele fizice de prezentare ale universit─â┼úii, precum file cu antet, c─âr╚Ťi de vizit─â, formulare tipizate, coresponden╚Ť─â, comunic─âri scrise, materiale ├«n format electronic, constituie obiectul realiz─ârii unui concept de identitate vizual─â coerent prin folosirea urm─âtoarelor principii generale:

  • folosirea de elemente grafice ca: simboluri, logotip, caractere tipografice, formate ╚Öi culori, pagina╚Ťie, precum ╚Öi alte forme de comunicare vizual─â, bine definite;
  • suporturi permanente unitar definite din care fac parte: articole de papet─ârie, c─âr╚Ťi de vizit─â, formulare etc.

Identitatea vizual─â a Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti, stabilizat─â de-a lungul a peste un secol ┼či jum─âtate de existen┼ú─â, con╚Ťine c├óteva elemente unice care au fost concepute pentru a promova o imagine unitar─â ┼či a construi o marc─â recunoscut─â interna┼úional.

Prezentul Manual de Identitate Vizuală conţine principii, norme și mostre ce ilustrează utilizările corecte și incorecte ale elementelor de brand.

Obiective: 

  • formarea elementelor fundamentale de reprezentare a Universit─â┼úii (semn─âtur├ú vizual─â, culori, fonturi, etc.) astfel ├«nc├ót acestea s─â asigure exprimarea personalit─â┼úii Universit─â┼úii (valori, atribute, asocia┼úii);
  • asigurarea recunoa┼čterii vizuale facile ┼či memorabilitatea ei la nivelul segmentului ┼úint─â;
  • diferen┼úierea pozitiv─â fa┼ú─â de alte institu┼úii de ├«nv─â┼ú─âm├ónt medical ┼či nonmedical;
  • stabilirea imaginii coerente ┼či corecte a m─ârcii prin aplica┼úii ┼či exemple de aplicare corect─â a identit─â┼úii vizuale;
  • coordonarea ├«ntregii comunic─âri vizuale specifice Universit─â┼úii.

 

De ce este necesar acest Manual de identitate vizual─â?

 

  • pentru realizarea materialelor promo╚Ťionale;
  • editarea de publica╚Ťii (inclusiv bro╚Öuri, pliante);
  • organizarea evenimentelor;
  • pentru promovarea imaginii Universit─â╚Ťii.
Cui se adresează Manualul de identitate vizuală?

 

  • membrilor comunit─â╚Ťii universitare (studen╚Ťi, reziden╚Ťi, cadre didactice, angaja╚Ťi ╚Ö.a.)
  • partenerilor (institu╚Ťii, organiza╚Ťii, agen╚Ťi economici ╚Ö.a)

Un alt element fundamental de identitate vizuala al oric─ârei organiza┼úii este sigla. Aceasta produce ├«n percep┼úia segmentului ┼úint─â, asocierea dintre materialele de comunicare ale unei organiza┼úii ┼či organiza┼úia propriu-zis─â, de aceea este extrem de important s─â fie folosit corect ┼či unitar de c─âtre to┼úi emi┼ú─âtorii mesajelor unei institu┼úii.

Pentru a oferi o flexibilitate de proiectare mai mare (orizontal─â ╚Öi vertical─â) pentru format imprimat ╚Öi electronic, sigla universit─â╚Ťii poate fi folosit ├«n urm─âtoarele moduri:

1. Utiliz─âri corecte:

├Än cazul ├«n care se impune utilizarea logo-ului ├«ntr-un spa┼úiu restr├óns, este recomandat─â folosirea reprezent─ârii grafice ├«n sine, ne├«nso┼úit─â de text ├«n orice material de promovare sau informare, ├«ntruc├ót publicul face ├«n mod automat asocierea ├«ntre stem─â ┼či institu┼úie.


2. Utiliz─âri incorecte:

Prestigio┼či academicieni, profesori universitari ┼či cercet─âtori din ┼úar─â ┼či din str─âin─âtate prezint─â ├«n cadrul Congresului Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti nout─â┼úile din domeniul medical.

Universitatea de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti este una dintre cele mai dinamice ┼či reputate institu┼úii de ├«nv─â┼ú─âm├ónt superior de profil din Romania.

Prin intermediul proiectelor derulate, Universitatea continu─â s─â formeze medici de excep┼úie ┼či cadre didactice valoroase, care activeaz─â ├«n cele mai renumite clinici ┼či spitale.

Construirea unei comunit─â┼úi academice bazate pe cunoa┼čtere, comunicare, deschidere ┼či eficien┼ú─â constituie emblema nucleului de educa┼úie universitar─â medical─â.

Steagul Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ a fost adoptat ├«ntre anii 1994-1995, la ini┼úiativa Acad. L. M. Popescu.

 

Elementele componente ale Steagului Universit─â┼úii de Medicin─â ┼či Farmacie ÔÇťCarol DavilaÔÇŁ din Bucure┼čti

  1. Numele Universităţii
  2. Anul ├«nfiin┼ú─ârii Facult─â┼úii de Medicin─â din Bucure┼čti
  3. Culori: alb, verde ┼či rosu
  4. Simboluri:
  • Centaur: ├«n┼úelepciune, nobilitate, vindecare;
  • Carte: ┼čtiin┼ú─â, cunoa┼čtere;
  • Toiagul lui Esculap: simbolul medicinei ┼či farmacologiei;
  • Coco┼čul: lumin─â, inteligen┼ú─â suprem─â.

Instituţiile publice pot arbora Steagul:

  • pe edificiile ├«n care ├«┼či au sediul sau ├«┼či desf─â┼čoar─â activitatea;
  • ├«n interiorul institu┼úiei, cu prec─âdere ├«n birourile persoanelor din conducerea acestora, ├«n s─âlile de protocol ┼či festivit─â┼úi.
TOP