Titlu proiect: Educaţie, normative și instrumente digitale privind sindromul burnout în universitățile europene - Burnout Education, Normatives and Digital Tools for European Universities (BENDiT-EU)
Număr contract: 2020-1-RO01-KA203-080261
Program: Erasmus+
Acțiunea-cheie: Cooperare pentru inovare și schimb de bune practici
Tipul acțiunii: Parteneriat strategic pentru învățământul superior
Ţări participante: România, Italia, Bulgaria, Portugalia, Spania, Cipru
Durată: 01.12.2020- 31.05.2023
Buget: 206.780 Euro
Scopul proiectului BENDiT-EU este de a oferi un set cuprinzător de resurse destinate prevenției și diagnosticării sindromului burnout în universitățile cu specific medical și în alte domenii înrudite cu domeniul medical.
Parteneri:
Echipa UMFCD:
Conf. Dr. Ovidiu Popa-Velea - Director de proiect;
Şef de lucrări Dr. Iuliana-Raluca Gheorghe - Responsabil implementare;
Şef de lucrări Dr. Liliana Veronica Diaconescu - Membru în echipa de cercetare;
Şef de lucrări Dr. Alexandra Ioana Mihăilescu - Membru în echipa de cercetare;
Andreea Alexandra Vasile - Responsabil tehnic.
Ce ne propunem?
Cui se adresează proiectul?
Care sunt rezultatele așteptate?
Unde se pot găsi mai multe informații?
Website: www.bendit-eu.eu
Social Media:
Facebook: BENDiT-EU
LinkedIn: BENDiT-EU
Disclaimer: Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit.
Avem deosebita plăcere de a anunța apariția primului produs intelectual (rezultat) al proiectului Erasmus+ “Educaţie, normative și instrumente digitale privind sindromul burnout în universitățile europene” - BENDiT-EU (engl. Burnout Education, Normatives and Digital Tools for European Universities), în care Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila” are rolul de coordonator - Manualul de Burnout- ediție de buzunar.
În ansamblu, Manualul oferă informații esențiale despre burnout, precum identificarea și prevenția acestuia, dar și intervenții eficiente în managementul burnout-ului, în special a burnout-ului în context academic.
Deși Manualul se adresează, în principal, studenților mediciniști și celor din domenii conexe Medicinei, grupul-țintă poate fi extins şi la asociații studențești, profesori, tutori și alte categorii de specialiști în consilierea studenților.
Acest Manual, apreciat de majoritatea referenților ca fiind „foarte util”, reprezintă o sursă bibliografică gratuită, care reunește expertiza valoroasă a specialiștilor în domeniu din şase țări europene.
Beneficiile Manualului de Burnout
Cele mai importante beneficii ale Manualului de Burnout sunt următoarele:
Scopul proiectului BENDiT-EU
Scopul proiectului BENDiT-EU este de a oferi un set cuprinzător de resurse destinate prevenției și diagnosticării sindromului burnout în universitățile cu specific medical și în alte domenii înrudite cu domeniul medical.
Produse intelectuale viitoare ale proiectului
Produsele intelectuale viitoare ale proiectului sunt:
1) o platformă web despre burnout, cuprinzând o aplicație web de autoevaluare și autoajutorare pentru studenți;
2) o curriculă pentru studenți și un workshop dedicat personalului care interacționează cu studenții, precum profesorii și consilierii, respectiv personalul academic/ administrativ. Acestea vor conține informații esențiale despre simptomele burnout-ului, factorii de risc și resursele implicate, prevenția și opțiunile disponibile de consiliere și psihoterapie;
3) un set de politici / recomandări dedicate burnout-ului academic la nivel universitar, alături de ometodologie adaptată acestora.
Puteți găsi mai multe informații accesând:
Disclaimer: Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit.
Ești epuizat? Cunoşti cât de departe poate merge epuizarea?
Dacă răspunsul este nu, ei bine, avem vești bune, dacă răspunsul este poate, cu siguranţă se poate și mai bine, dacă răspunsul este da, atunci chiar trebuie să citeşti acest buletin informativ!
Suntem încântați să anunțăm oficial lansarea celui de-al doilea produs al proiectului BENDiT-EU - Burnout Web Platform -, care este dedicat, dar nu se limitează la evaluarea nivelului de burnout la studenții medicinişti şi din profesiile aliate sănătăţii.
Acest produs este o sursă de încredere de autoevaluare a epuizării, deoarece a fost testat pe studenți similari ţie și a fost actualizat în mod regulat, pe baza feedback-ului lor.
Accesul la această foarte utilă platformă de burnout, precum şi la rezultatele sale, este complet gratuit, şi reuneşte expertiza specialiștilor din şase țări europene, astfel:
De ce ar trebui să utilizezi platforma web Burnout?
Încă nu ești convins? O scurtă prezentare a conținutului platformei web Burnout poate reprezenta un argument suplimentar!
Meniul de autoevaluare al platformei conține următoarele teste:
Secţiunea „Alte resurse” cuprinde:
Puteți accesa platforma Burnout Web la https://bwp.bendit-eu.eu/
Pentru mai multe informații despre proiect, consultați site-ul nostru: www.bendit-eu.eu
Disclaimer: Suportul Comisiei Europene pentru producerea acestei publicații nu constituie o aprobare a conținutului, acesta reflectând doar opiniile autorilor. Comisia sau Agenția Națională nu pot fi făcute responsabile pentru nicio utilizare a informațiilor conținute în aceasta.
Avem plăcerea de a anunța lansarea oficială a celui de-al-III-lea produs intelectual al proiectului BENDiT-EU, Curriculumul dedicat sindromului de burnout academic pentru studenți și Ghidul pentru formatorii de formatori (Train-the-trainer).
Scopul acestui produs intelectual este de a oferi profesorilor, tutorilor, mentorilor și altor categorii de personal din mediul academic posibilitatea să dobândească competențe și să cunoască utilizarea unor instrumente specifice realizării training-urilor privind prevenția sindromului de burnout și gestionarea acestuia în învățământul superior.
Aceste materiale sunt gratuite și au fost traduse într-o limbă de circulație internațională, engleza, și în limbile vorbite de către partenerii consorțiului, respectiv, bulgară, greacă, română, spaniolă și portugheză.
În procesul de elaborare a acestor materiale au fost implicați experți din 6 țări europene, după cum urmează:
Cum a fost elaborat curriculumul?
Partenerii au urmat un proces de finalizare a acestuia format din două etape, respectiv, conceperea și revizuirea materialelor evaluate în diverse momente- cheie de către publicul-țintă vizat. Inițial, partenerii s-au întâlnit în Murcia, în iulie 2022 în vederea finalizării primei versiuni a curriculumului. Fiecare Partener a prezentat o tematică atribuită de către leaderul de produs intelectual, Universitatea din Nicosia, și a primit feedback în ceea ce privește îmbunătățirea conținutului. Apoi, o revizuire finală a fost realizată în urma oferirii unui feedback din partea unui grup de studenți mediciniști și din domenii conexe Medicinei ale universităților partenere din România, Cipru, Bulgaria, Spania și Portugalia, în noiembrie 2022, în Porto, Portugalia. În concordanță cu feedbackul primit, alte îmbunătățiri suplimentare au fost realizate înainte de încheierea finalizării materialelor curriculumului.
Ce conține curriculumul?
Curriculumul dedicat sindromului de burnoutul academic pentru studenți include două module:
Fiecare modul cuprinde planuri de lecții, prezentări în PowerPoint și fișe de lucru, care au scopul de a crește nivelul de implicare al cursanților în activitățile interactive ale curriculumului.
Ghidul pentru formatorii de formatori
Complementar curriculumul dedicat sindromului de burnout academic pentru studenți, a fost creat un Ghid pentru formatorii de formatori (Train-the-trainer) cu scopul de a oferi trainerilor și altor persoane interesate informații, metode și resurse de a instrui eficient studenții privind prevenția și intervențiile sindromului burnoutului academic. Astfel, ghidul se constituie într-un material complementar Curriculumului studenților.
Ghidul pentru formatorii de formatori (Train-the-Trainer) include informații importante care pot fi utilizate în pregătirea, livrarea și pregătirea follow-up-ului în urma trainingului despre sindromul de burnout academic. Mai mult, acesta oferă indicii și sugestii de predare profesorilor, personalului administrativ, consilierilor, când instruiesc studenții despre prevenția și intervențiile privind sindromul de bunrout academic. Ghidul conține informații despre modalitățile ideale de pregătire a trainingului, informații adiționale privind implementarea trainingului și determinarea obținerii de follow-up în urma realizării trainingului, precum și alte resurse suplimentare.
Puteți accesa Curriculum dedicat sindromului de burnout academic și a Ghidului pentru formatorii de formatori aici
În curând:
Următorul produs intelectual al proiectului BENDiT-EU conține un set de politici / recomandări dedicate sindromului de burnout academic la nivel universitar, alături de o metodologie adaptată acestora.
Doriți alte informații despre proiect?
Accesați website-ul nostru pentru mai multe informații despre proiect: www.bendit-eu.eu
Disclaimer: Suportul Comisiei Europene pentru producerea acestei publicații nu constituie o aprobare a conținutului, acesta reflectând doar opiniile autorilor. Comisia sau Agenția Națională nu pot fi făcute responsabile pentru nicio utilizare a informațiilor conținute în aceasta.