Departamentul de Managementul Calitatii

Structura

Departamentul de Managementul Calității

 

Misiunea DMC este de a sprijini managementul universității în evaluarea și asigurarea calității la nivelul tuturor structurilor și proceselor din UMFCD și în promovarea și dezvoltarea culturii calității în UMFCD.

Totodată, DMC susține implementarea eficace a SMC în universitate și furnizează suportul logistic și tehnic al activităților desfășurate de CEAC și CM.

DMC acționează ca organism operațional specializat în coordonarea activităților de asigurare și evaluare a calității la nivel instituțional și desfășoară activități proprii în sfera managementului calității:

  1. dezvoltarea culturii calității în UMFCD din București, implementarea sistemului de management al calității în UMFCD din București;
  2. dezvoltarea SMC adecvat specificului universității, cuprinzând strucura organizatorică și funcțională integrată în managementul strategic din cadrul UMFCD din București;
  3. propunerea strategiei de implementare a SMC în cadrul UMFCD din București și implementarea efectivă a acesteia;
  4. elaborarea și actualizarea documentației SMC din UMFCD din București;
  5. implementarea și monitorizarea SMC din universitate, facultăți și diferite compartimente interne;
  6. evaluarea periodică a procesului de implementare a managementului calității în universitate și propunerea de soluții corective.

Atribuțiile structurii:

  1. facilitează managementul activităților de asigurare și evaluare internă și externă a calității;
  2. propune măsuri pentru definirea și pentru implementarea strategiei instituționale, în particular pentru sectorul de asigurare a calității;
  3. elaborează şi supune aprobării Rectorului prima procedură standard de operare;
  4. elaborează proceduri standard de operare pentru propria activitate, care vor fi transmise Rectorului, spre aprobare;
  5. gestionează procedurile de sistem și operaționale;
  6. întocmeşte şi transmite adresele de convocare a şedinţelor Comisiei de monitorizare, minutele şedinţelor și hotărârile Comisiei de monitorizare;
  7. asigură multiplicarea şi difuzarea adreselor de convocare şi a materialelor ce urmează a fi discutate în cadrul şedinţelor Comisiei de monitorizare;
  8. acordă asistenţă tehnico-managerială oricărei structuri a Universităţii, la solicitare, în vederea realizării direcțiilor de acțiune și a măsurilor de rezultate din implementarea programului, sau în alte activități legate de controlul intern managerial;
  9. propune Rectorului, spre aprobare, planul de evaluare internă managerială;
  10. aduce la îndeplinire planul de evaluare internă managerială aprobat de Rector prin efectuarea de misiuni de evaluare internă managerială în orice structură a Universităţii implicată în activități de învăţământ, de cercetare sau de viaţă universitară ;
  11. prezintă Rectorului rapoarte de evaluare internă managerială la termenele prevăzute în plan; aceste rapoarte conţin obligatoriu propuneri de îmbunătăţire a activităţii;
  12. întocmește raportul asupra Sistemului de Control Intern Managerial;
  13. acționează pentru propunerea acțiunilor corective sau de îmbunătățire care se impun;
  14. coordonează activitățile de analiză a neconformităților constatate în implementarea SMC, menținerea conformității SMC implementat cu cerințele specificate;
  15. efectuează orice altă evaluare internă managerială dispusă de Rector;
  16. monitorizează implementarea standardelor prevăzute în ISO 9001:2015 și participă la evaluarea externă în acest scop;
  17. deține arhiva documentelor specifice managementului calității la nivelul Universității;
  18. monitorizează standardele și indicatorii de performanță prevăzuți în Metodologia ARACIS pentru acreditarea Universității;
  19. duce la îndeplinire hotărârile CEAC;
  20. acordă suport tehnic și logistic CEAC în desfășurarea activităților;
  21. realizează autoevaluări anuale la nivel de universitate, sub coordonarea CEAC și în colaborare cu structurile universitare;
  22. centralizează documentele necesare pentru aceste autoevaluări;
  23. monitorizează activitățile corective rezultate din autoevaluările anuale.

Persoană de contact

  • Prof. Univ. Dr. Florentina - Ligia Furtunescu
    • Prorector pentru strategie instituțională, evaluare academică și calitate
  • Corina-Gabriela Popescu
    • Șef Serviciu de Management și Evaluarea Calității Academice

E-mail: ceac@umfcd.ro

TOP