Implementarea strategiei de inovare și dezvoltare permanentă, coerentă și unitară a infrastructurii pentru tehnologiile informaționale și de comunicații (TIC) din UMFCD, care să susțină performanța și excelența în activitatea academică și de cercetare din Universitate;
Implementarea unui sistem informatic integrat de gestionare a procesului educațional, vizând automatizarea proceselor de prelucrare a informațiilor specifice din facultățile și departamentele UMFCD;
Asigurarea unor comunicații performante printr-un acces fiabil la serviciile Internet pentru toate cadrele didactice, studenții și personalul administrativ al UMFCD și o continuă modernizare a facilităților Internet și Intranet;
Oferirea de facilități TIC (tehnologia informației și comunicațiilor) performante pentru studenții, cadrele didactice și angajații UMFCD în privința accesului, prelucrării și comunicării informațiilor relevante pentru fiecare clasă de utilizatori din UMFCD;
Oferirea de servicii electronice accesibile și eficiente de informare a comunității publice, asupra programelor academice și a facilităților educaționale ale UMFCD.
Asigură vizibilitatea informațiilor de interes public, dezvoltarea și gestiunea canalelor de comunicații digitale ale Universității;
Participă la implementarea și gestionarea sistemelor informatice pentru structurile organizatorice ale UMFCD.
Atribuții specifice
Planifică, organizează și supervizează activitățile din cadrul Serviciului Comunicații Digitale și Suport Soluții;
Implementarea de noi proiecte de dezvoltare în conformitate cu strategia de dezvoltare a UMFCD și în limita resurselor umane și materiale interne;
Analizează justificările (referatele de necesitate) pentru dezvoltarea/modernizarea de noi website-uri insituționale sau canale digitale de comunicații, din fonduri proprii UMFCD, stabilește specificațiile împreună cu departamentele beneficiare și coordonează implementarea acestora din punct de vedere IT;
Asigură administrarea și dezvoltarea website-ului oficial al UMFCD;
Administrează sistemul de informare a comunității UMFCD prin newslettering;
Administrează canalele sociale oficiale ale UMFCD;
Implementarea și administrarea mailing-ului instituțional;
Participă la evenimentele oficiale derulate în cadrul UMFCD (examene de admitere, licenţă, rezidențiat, deschidere an universitar) prin activități specifice stabilite prin metodologiile, regulamentele, normele și planificările interne stabilite anual;
Participă la realizarea documentației privind operațiunile de salvare - “backup” şi restaurare a datelor pentru bazele de date gestionate precum şi planuri de asigurare a disponibilității în caz de evenimente neprevăzute;
Efectuează verificarea şi validarea lichidării obligațiilor pentru personalul/studenți care pleacă din UMFCD privind predarea conturilor de acces în aplicații conform reglementărilor interne;
Efectuează consilierea cadrelor didactice, la utilizarea mediilor web ale UMFCD;
Menține un registru electronic al tuturor intervențiilor efectuate – https://tichet.umfcd.ro;
Urmărește şi gestionează derularea contractelor de mentenanță cu terții;
Propune soluții software ce vizează dezvoltarea/modernizarea de platforme instituționale;
Participă la realizarea procedurilor de lucru pentru standardizarea/transparentizarea procesului de achiziționare software şi pentru implementare/suport sisteme informatice;
Asigură suport tehnic utilizatorilor sistemul informatic de gestiune a școlarității;
Asigură suport tehnic utilizatorilor sistemului informatic de prelucrare automata SISDATA;
Asigură suport tehnic utilizatorilor softului de Salarizare, Reges, L153, D112, State de Funcții;
Asigură suport tehnic utilizatori software examen admitere și examen licenţă;
Asigură suport tehnic utilizatorilor sistemului informatic de cazare.
Urmărește împreună cu responsabilii departamentelor beneficiare din cadrul UMFCD derularea în condiții normale a contractelor de implementare de noi soluții software sau de mentenanțe, de către terți;
Întocmește împreună cu responsabilii departamentelor beneficiare din cadrul UMFCD, care solicită o achiziție de soluții software, specificațiile tehnice necesare întocmirii caietului de sarcini;
Efectuează analize statistice necesare diferitelor servicii administrative ale instituției.
Asigură funcționarea rețelei UMFCDnet și a echipamentelor periferice TIC din cadrul UFMCD.
Monitorizează, administrează, identifică şi remediază vulnerabilitățile apărute în rețea;
Asigură dezvoltarea, modernizarea şi securitatea infrastructurii TIC și asigură în limita competențelor service/mentenanță pentru calculatoare, configurare echipamente periferice și funcționarea sistemelor de sonorizare şi multimedia.
Atribuții specifice
Planifică, organizează și supervizează activitățile din cadrul Serviciului Suport Sisteme Informatice și Rețele;
Atragerea şi implementarea de noi proiecte de dezvoltare;
Analizează justificările pentru achiziționarea de noi echipamente periferice și de rețelistică din fonduri proprii şi stabilește împreună cu departamentele beneficiare specificațiile tehnice necesare;
Întocmește, în calitate de serviciu de specialitate, documentele privind achizițiile (propuneri de achiziții, referate de achiziții) referitoare la echipamentele periferice, de calcul şi infrastructură TIC şi servicii TIC externalizate, împreună cu responsabilul structurii beneficiare din cadrul UMFCD;
Asigură suport tehnic pentru menținerea funcționalității hardware și a securității echipamentelor TIC si soluțiilor software, în limita resurselor de calcul si de personal;
Participă la evenimentele oficiale derulate în cadrul UMFCD (examene de admitere, licenţă, rezidențiat, deschidere an universitar) prin asigurarea suportului tehnic pentru pregătirea și utilizarea în condiții normale a echipamentelor TIC necesare ale UMFCD si prin activități specifice stabilite prin metodologiile, regulamentele, normele și planificările interne stabilite anual;
Întocmește împreună cu responsabilii departamentului UMFCD care solicită o achiziție de infrastructură TIC, specificațiile tehnice necesare întocmirii caietului de sarcini.
Urmărește şi gestionează derularea contractelor de implementare noi infrastructuri TIC/mentenanțe de către terți, împreună cu responsabilii departamentelor beneficiare din cadrul UMFCD;
Efectuează în limita competențelor tehnice, activitățile de verificare, monitorizare, întreținere, mentenanță preventivă şi reparare a echipamentelor si infrastructurii TIC, mentenanță pentru echipamentele periferice și infrastructurii TIC din cadrul facultăților aflate în structura UMFCD, Rectoratului, cât şi în cadrul disciplinelor/departamentelor Universității în totate locatiile UMFCD, conform PO 26 Verificare, monitorizare, întreținere, mentenanță preventivă şi reparare echipamente TIC;
Evaluează periodic nivelul de performanță al echipamentelor IT și al infrastructurii de rețea şi în funcție de problemele identificate, propune măsuri pentru optimizarea performanțelor infrastructurii cu nevoile comunității Universitare;
Creează copii de siguranță (backup) pentru servere, echipamente active de rețea (switch, router, firewall) cât și pentru anumite informații solicitate expres de anumite structuri al UMFCD – în limita posibilităților spațiului de stocare oferit de echipamentele UMFCD;
Participă la realizarea procedurilor de lucru ce vizează securitatea datelor, standardizarea achizițiilor de echipamente periferice, de rețelistică şi servere/oferire suport defecțiuni echipamente active/rețele/servere;
Asigură securitatea şi protecția rețelei din punct de vedere al comportamentului utilizatorilor în rețea conform Regulamentului (UE) 2016/679, privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecția vieții private în sectorul telecomunicațiilor;
Menține un registru electronic al tuturor intervențiilor efectuate – https://tichet.umfcd.ro;
Acest site folosește cookie-uri pentru măsurarea traficului, audienței și pentru îmbunătățirea experienței utilizatorilor. Totul despre acestea și despre cum pot fi șterse, găsiți în politica de cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor. AcceptConsulta politica cookies
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.