P.N.R.R – 2009669020 - “Centrul digital de training în tratamentul minim-invaziv și intervențional”

PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!

Denumirea proiectului: „Centrul digital de training în tratamentul minim-invaziv și intervențional”

Cod Proiect: 2009669020

Tip proiect: PNRR

Finanțare de la bugetul de stat: 22.159.226,05 lei

Durată de desfășurare proiect: 17.08.2022 -01.07.2025 (36 luni)

Echipa de cercetare:

Director proiect:  Asis. Univ.dr. Toma Cristian - Valentin, Disciplina de Urologie, Spital Clinic “ Dr.Th. Burghele”, U.M.F. “Carol Davila” București

Membrii:

  • Dr. Andrei Slobozeanu - Expert tehnic simulare, cu următoarele atribuții:
    • asigură suportul tehnic, logistic și
    • coordonare lector simulator participant
  • Șef lucrari Dr. Mircea Lupușoru - Expert resurse umane simulare, cu următoarele atribuții:
    • identifică cadrele didactice pentru activitățile de simulare,
    • contribuie la instruirea acestora în utilizarea tehnologiilor digitale din simularea medicală
  • Oana Bulai - Asistent Manager, cu următoarele atribuții:
    • urmărește corespondența între instituțiile implicate în proiect, se ocupă de arhivarea și depozitarea documentelor, menținerea legăturii cu autoritățile și membrii echipei de management, întocmește propuneri pentru comunicate de presă
  • Cristian Sabou - Expert Achiziții, cu următoarele atribuții:
    • stabilește planul de achiziții în conformitate cu legislația în vigoare, întocmește documentația de achiziție și participă în comisia de evaluare și selectare a ofertelor
  • Raluca Andreea Stănescu - Consilier Juridic, cu următoarele atribuții:
    • asigură și verifică legalitatea documentelor proiectului
  • Dodu Petrescu Expert IT - Comunicații digitale, cu următoarele atribuții:
    • asigură consultanță de specialitate la achiziția de echipamente software, IT, dar și la implementarea acestora
  • Razvan Mischie - Expert IT Software, cu următoarele atribuții:
    • asigură consultanță de specialitate la achiziția de echipamente software, IT, dar și la implementarea acestora
  • Elena Tonciu - Responsabil Financiar, cu următoarele atribuții:
    • întocmește rapoartele financiare necesare desfășurării proiectului conform planificărilor inițiale
  • Alexandru Bojică – Expert tehnician simulare, cu următoarele atribuții:
    • colaborează cu personalul Departamentului de Simulare Medicală din cadrul Centrului de Inovație și e-Health-UMFCD implicată în proiectul PNRR „Centrul digital de training în tratamentul minim-invaziv și intervențional”, în vederea identificării necesităților reparațiilor, service-ului și mentenanței simulatoarelor medicale de bază și performanțe
    • identifică soluții pentru problemele frecvente care apar în legătură cu buna desfășurare a atelierelor practice de simulare medicală.

Descrierea proiectului:

Obiectivele principale ale proiectului se regăsesc în utilizarea digitalizării și a tehnologiei vizate de instrumentul educațional - simulare medicală - în vederea adaptării și pregătirii cadrelor medicale viitoare și debutante (studenți, masteranzi, doctoranzi) pentru piață de muncă locală și europeană construită în jurul erei digitale. Proiectul urmărește prin simulare medicală de asemenea și reducerea impactului pe care trainingul tradițional îl are asupra pacientului din punct de vedere al siguranței, dar și protejarea echipamentului spitalicesc și creșterea speranței de viață a acestuia, respectiv protejarea mediului prin limitarea consumului.

Obiective:

Obiectiv 1. Crearea Centrului digital de formare în tratamentul minim-invaziv și intervențional pentru dezvoltarea competențelor viitorului în vederea adaptării și pregătirii pentru piața de muncă locală și europeană, în rândul studenților, profesorilor și personalului auxiliar.

Obiectiv 1. Activități:

  • 1.1  Desfășurarea achizițiilor - 36 luni
  • 1.2  Identificare cadre didactice din structura comunității UMFCD pentru fiecare specialitate inclusă în proiect (10 cadre/ specialitate) - 3 luni
  • 1.3  Dezvoltarea unei curricule prin simulare medicală cu posibilitate de transmisie live - 12 luni
  • 1.4  Modernizarea softului de școlarizare și construirea fluxului operațional didactic -  36 luni
  • 1.5  Informare și comunicare prin  3 instrumente - comunicat de presă (minim 2), afișe și secțiuni dedicate pe site-ul instituției - 36 luni

Obiectivul 1, vor fi utilizați următorii indicatori:

  • a Număr de echipamente de simulare operaționalizate minim 20
  • b Număr de cadre didactice implicate în activitatea centrului minim 30
  • c Număr de studenți instruiți minim 8000
  • d Număr personal auxiliar instruit minim 10
  • e Număr de comunicări rezultate respectiv participări la Congrese, conferințe la nivel național și internațional minim 3
  • f Număr de publicații articole/comunicate de presă /3 ani - minim 3

Obiectiv 2. Îmbunătățirea programelor de studii în sănătate prin tehnologii digitale de simulare medicală

Obiectiv 2.  Activități:

  • 2.1 Dezvoltarea de ateliere practice prin simulare medicală pentru transmisie online - 24 luni
  • 2.2 Implementarea atelierelor practice prin simulare medicală cu transmisie online cu posibilitate de urmărire din clinicile universitare - 24 luni
  • 2.3 Monitorizare și feedback ateliere practice din sesiuni online și sesiuni fizice - 24 luni
  • 2.4 Informare și comunicare prin 3 instrumente - comunicat de presă (minim 2), afișe și secțiuni dedicate pe site-ul instituției - 36 luni

Pentru Obiectivul 2, vor fi utilizați următorii indicatori:

  • a Număr discipline din planul de învățământ la care se utilizează și tehnici de simulare medicală minim 10
  • b Număr de curricule cursuri de simulare medicală dezvoltate/36 luni minim 10
  • c  Număr de activități organizate la nivelul centrului digital (workshop-uri, cursuri, demonstrații etc) minim 100
  • d Număr de specialități medicale/chirurgicale deservite de centru minim 10
  • e Număr de cursuri/workshop-uri transmise live/12 luni minim 30

Obiectiv 3.  Formarea studenților pentru dobândirea de competențe digitale avansate

Obiectiv 3.  Activități:

  • 3.1 Recrutarea studenților pentru participare la cursuri de competențe digitale - 6 luni
  • 3.2 Selectarea furnizorilor și organizarea de cursuri de competente digitale - 12 luni
  • 3.3 Informare și comunicare prin 3 instrumente - comunicat de presa (minim 2), afișe și secțiuni dedicate pe site-ul instituției - 36 luni

Pentru Obiectivul 3, vor fi utilizați următorii indicatori:

  • a Număr de cursuri dobândire competențe digitale minim 2
  • b Număr studenți care finalizează programele de dobândirea de competențe digitale avansate minim 120
  • c Număr de comunicări rezultate respectiv participări la Congrese, conferințe la nivel național și internațional minim 2
  • d Număr de publicații articole/comunicate de presă /3 ani minim 3
  • e Număr de colaborări/parteneriate interne și internaționale realizate/3 ani minim 10

Succesiunea logică a activităților punctată succint este următoarea:

  1. Achiziționarea soluțiilor software și a echipamentelor de simulare digitală, periferice și video-transmisie
  2. Instruirea în vederea utilizării maximale a tuturor funcțiilor simulatoarelor
  3. Dezvoltarea unor workshop-uri pilot ce vor fi testate  pe un grup restrâns de studenți în vederea patentării unui atelier cu rezultate maximale
  4. Identificarea cadrelor didactice cu înclinație pedagogică și adaptate erei digitalizării în vederea pregătirii acestora pentru a instrui prin simulare medicală
  5. Construirea fluxurilor operaționale în softul de școlaritate pentru integrarea procesului didactic de simulare digitală
  6. Inițierea workshop-urilor cu transmisie online în manieră deschisă în comunitatea medicală UMFCD pentru a identifica și cuantifica nevoile în sens volumetric de ateliere specializate
  7. Inițierea unui program standard de training pentru toți studenții și cadrele medicale debutante de sub egida UMFCD
  8. Continuarea perfectării cursurilor și atelierelor practice în vederea maximizării competențelor digitale
  9. Achiziționarea și desfășurarea cursurilor de competențe digitale

Rezultate estimate:

Rezultatele așteptate ca urmare a implementării activităților proiectului constau în pregătirea și dezvoltarea competențelor studenților în sensul integrării rapide în piața de muncă construită în jurul digitalizării și o mai bună interacțiune digitală instituțională cu aceștia.

În mod particular se urmărește o mai bună pregătire teoretică și practică a studenților în multiple specialități indiferent de specialitatea urmată ulterior ce va avea ca rezultat o mai bună identificare a patologiilor, o mai bună orientare a pacienților către specialistul corect. Mai mult, ca rezultat al trainingului prin simulare medicală se urmărește perfectarea abilităților practice, diminuarea riscului pentru pacienții din perioada de training a debutanților, diminuarea costurilor pentru sistemul sanitar, conservarea și prelungirea vieții echipamentelor și aparaturii medicale, acomodarea cu echipamente/aparatură/materiale medicale într-un mediu repetabil și sigur, protejarea mediului înconjurător prin economia adusă de training-ului cu materiale/simulatoare/aparatură ce necesită consumabile minime și aport energetic scăzut, o mai bună orientare profesională și consiliere a viitoarelor cadre medicale prin principiul testării aptitudinilor și înțelegerii unei specialități înainte de a o alege.

„PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană – UrmătoareaGenerațieUE”

https://mfe.gov.ro/pnrr/

https://www.facebook.com/PNRROficial/

TOP