CNFIS-FDI-2022-0721 - Educație şi accesibilitate pentru diversitate în UMFCD

Titlu proiect: Educație şi accesibilitate pentru diversitate în UMFCD

Perioada de desfășurare: Aprilie - Noiembrie 2022

Buget aprobat: 176.000 RON 

Fondul de Dezvoltare Instituţională destinat universităţilor de stat – FDI 2022

Proiectul Educație şi accesibilitate pentru diversitate în UMFCD are ca viziune continuarea demersurilor inițiate în proiectele din anii precedenți (Adaptabilitatea continuă a mediului academic - Între on-line și off-line în Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila”, Incluziunea socială în Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila”, Punte de legătură Student-Alumni în UMFCD, respectiv Construim valori pentru viitor în Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila”) și și-a propus următoarele direcții majore de acțiune: consilierea psihologică și educaţională a studenților, integrarea studenților străini în activităţile Centrului, consilierea și orientarea profesională a elevilor liceeni, realizarea de materiale informative și ateliere, identificarea studenților cu risc de excluziune socială și asistarea studenților cu dizabilități.

Managementul proiectului: Echipa de proiect a avut o structură multidisciplinară, iar obiectivele menționate s-au realizat printr-o colaborare susținută cu studenții și asociațiile studențești reprezentative ale facultăților din cadrul UMFCD. Studenții angajați în proiect au fost selectați pe baza dosarului personal și interviului.

Accesibilitate

Materialele create în cadrul proiectului reprezintă resurse importante pentru comunitatea studențească UMFCD. Prin publicarea campaniilor, kiturilor, înregistrărilor evenimentelor online și interviurilor pe canalele media ale CCPEP ne asigurăm de o accesibilitate sporită a actualilor și viitorilor studenți:

Materiale disponibile

În cadrul proiectului au fost realizate 4 training-uri, 28 de campanii de informare și 3 kituri de orientare profesională pe teme adaptate nevoilor exprimate de studenți în chestionarul de nevoi distribuit acestora.

Pe parcursul proiectului, psihologii Centrului au creat conținuturi de actualitate pentru studenți pe paginile de socializare CCPEP: Mental Health Awareness Month, Tehnici de învățare, Tulburările de personalitate, The fear of missing out (FOMO), Tehnici de autocunoaștere, Stigma asociată tulburărilor mentale, ADHD, LGBTQIA+. A fost organizat un giveaway interactiv, iar 3 desene artistice au fost premiate cu cărți de profil. S-au înregistrat în total peste 4500 vizualizări la campanii (impact Facebook).

KITURI  - Kiturile pentru orientarea în carieră cu privire la rezidențiat care au fost realizate și distribuite în comunitatea studențească sunt:

MEDICINĂ GENERALĂ - Orientare între specialități - mic îndreptar

MEDICINĂ DENTARĂ - Orientare între specialități - mic îndreptar

FARMACIE - Orientare între specialități - mic îndreptar

WEBINARII ONLINE - Realizarea unor webinarii online și a unor podcasturi cu Alumni ai Universității în vederea împărtășirii impresiilor și experiențelor din domeniul profesional în care activează, cu scopul informării studenților despre un posibil plan de carieră și accesibilitatea pe piața muncii.

Webinarii realizate:

  • Medicina de Familie - o alegere de actualitate: cu Dr. Carmen Băjenică
  • Oncologie și Hematologie Pediatrică - ce lecții de viață ne învață cei mici: cu Dr. Tamara Cheșcheș
  • Încotro se îndreaptă profesia de Farmacist ?: cu Farm. Anca Döme și Farm. Cristina Boț
  • Asistență pentru sănătate prin fizioterapie: cu kinetoterapeutul Vali Bobu
  • Medicina Muncii - o specialitate diversă și centrată pe prevenție: cu Conf. Dr. Marina Oțelea
  • ORL - Specialitatea care îmbină chirurgia cu tratamentul clinic: cu Conf. Dr. Hainăroșie Răzvan

Podcasturi realizate:

  • Psihiatrie - ADHD - cu Dr. Mihai Zamfir
  • Boli infecțioase - cu Dr. Adrian Păun
  • Urologie - cu Dr. Cristian Sima
  • Psihiatrie - Dr. Mihai Zamfir

Ateliere pentru studenți

Pe parcursul proiectului au fost realizate 4 ateliere pentru studenți în format fizic: "Lucrul în echipă, o necesitate în creștere în domeniul medical", "Stress management", "Time management", "Public speaking".

Integrarea studenților străini în activităţile Centrului

Integrarea studenților străini în activităţile Centrului şi oportunităţile Universităţii s-a realizat prin webinarii special organizate, mulțumită colaborării cu studenții de la Modulul de Limbă Engleză, prin crearea unui grup de Facebook și realizarea unor campanii de informare (Who are we?, Loneliness și Homesickness, Anti bullying week, International Students Day, Expression of self in a foreign country – LGBT, Religions, Testimonies. Campaniile au înregistrat în medie 150 vizualizări.

De asemenea, a fost realizat și un formular de nevoi, completat de studenții străini, iar rezultatele au fost analizate și vor fi comunicate comunității UMFCD. 

Consilierea și orientarea profesională a elevilor liceeni

Consilierea și orientarea profesională a elevilor liceeni interesaţi de urmarea unei Facultăţi componente UMFCD prin 4 sesiuni de Q&A despre viaţa de student UMFCD, 4 webinarii pe teme solicitate de elevi ( „Timpul trece, reușita rămâne – cum să treci peste provocările unui examen?”, „Gândirea critică, aliatul nostru nr.1 în era fake news”, ”Emoție versus rațiune”, „Cum să te pui în lumina reflectoarelor”) și sprijinirea acestora în zilele Examenului de Admitere și a Simulărilor Examenului de Admitere.

În perioada 7.05 - 28.05.2022, Profesori ai Facultății de Farmacie UMFCD au susținut cursuri gratuite de pregătire pentru examenul de admitere la Facultatea de Farmacie prin 4 ședințe la toate cele 3 discipline de examen, de care au beneficiat peste 50 participanți. Materialele cu subiecte anterioare au fost realizate și distribuite elevilor. 

De asemenea, în cadrul proiectului s-a realizat și promovarea Facultății de Farmacie din cadrul UMFCD în câteva licee din țară: Liceul Teoretic Pogoanele, Liceul Teoretic "Radu Vlădescu" Pătârlagele, Liceul "Şt. O. Iosif" Rupea, Liceul Teoretic Horia Hulubei din Măgurele, Liceul Teoretic Nr.1 din Periș și Liceul Teoretic Mihail Kogălniceanu din Snagov.

Identificarea studenților cu risc de excluziune socială

Baza de date a studenților cu risc de excluziune a fost actualizată, prin colaborarea cu Direcția Social UMFCD. 

Asistarea studenților cu dizabilități și continuarea procedurilor de accesibilizare a procesului de învățământ

S-a realizat prin achiziționarea unor soft-uri de accesibilizare pentru cei cu dizabilități și prin realizarea de materiale postate pe rețelele de social media ale Centrului.

Feedback

În cadrul întâlnirilor online cu studenții și elevii, s-a avut constant în vedere solicitarea feedback-ului referitor la activitățile din proiect. Acesta a fost unul majoritar pozitiv, mai ales cu privire la calitatea informațiilor furnizate, interactivitate, prezentarea aspectelor practice. Prin evaluarea vizualizărilor paginilor de socializare, au fost trase concluzii despre temele care au impactat cel mai puternic comunitatea UMFCD.

TOP