Titlu proiect: Educație de calitate, incluzivă, ca instrument UMFCD anti-vulnerabilitate
Cod proiect: CNFIS-FDI-2023-F-0604
Perioada de desfășurare a proiectului: Aprilie-Decembrie 2023
În perioada Aprilie – Decembrie 2023, a fost implementat Proiectul CNFIS-FDI-2023-F-0604- Educație de calitate, incluzivă, ca instrument UMFCD anti-vulnerabilitate, proiect finanțat de Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFIS), prin Fondul de Dezvoltare Instituțională (FDI), sub coordonarea doamnei Prof. Univ. Ioana Raluca PAPACOCEA (în calitate de Director Proiect), dar și a doamnei Prof. Univ. Doina DRĂGĂNESCU și a doamnei Psih. Cristina CIUBOTARU.
OSI. Sporirea accesului la învățământul superior farmaceutic pentru elevii din regiunea Muntenia Sud (în afara centrului universitar București) prin campanii de promovare, ateliere cu sesiuni de întrebări și răspunsuri;
În cadrul acestui obiectiv au fost realizate:
De asemenea, s-au organizat cursuri de pregătire gratuită în scopul creșterii ratei de succes la concursul de admitere la Facultatea de Farmacie și totodată au fost discutate subiectele concursurilor de admitere la Facultatea de Farmacie din ultimii trei ani.
PUTEM MENȚIONA URMĂTOARELE REZULTATE VIZATE ȘI REALIZATE:
Realizat 200% - 30 cadre didactice implicate - conform liste prezență
Realizat > 100% - 850 elevi informați - conform listelor de prezență
Realizat 100% – workshop, în data de 27.11.2023, la catedra de Fizică Farmaceutică și Informatică, Facultatea de Farmacie
Realizat 100% - Cursuri încărcate în Google Drive
OS2. Creșterea ratei de performanță în învățământul farmaceutic prin furnizarea către elevi a unor informații obiective și detaliate referitoare la parcursul studentului farmacist
OS2 a vizat parcurgerea împreună cu elevii a unor chestionare de orientare profesională, expunerea realistă și obiectivă a parcursului studentului farmacist, sprijinirea vizitelor elevilor în cadrul facultății dar și completarea a minim 100 chestionare orientare profesională pentru identificarea elevilor cu interese și aptitudini pentru învățământul farmaceutic și profesia de farmacist.
Realizat 100% - 100 de chestionare completate
OS3. Prezentarea perspectivelor actuale ale activității profesionale a farmacistului adaptate la piața muncii
Prin OS3 s-a dorit sistematizarea principalelor solicitări ale angajatorilor din piața farmaceutică vizând pregătirea și aptitudinile farmacistului și corelarea acestora cu educația universitară și totodată crearea de oportunități pentru studenții farmaciști de a fi implicați direct în activități de printare 3D în domeniul farmaceutic, obiectivul fiind realizat cu succes ca și celelalte.
Putem menționa:
Participarea a minim 5 studenți farmaciști în internship- uri oferite de companii din domeniu;
Organizarea workshop-ului ,,Implementare tehnici printare 3D domeniul farmaceutic’’
Realizat 100% - 5 studenți farmaciști în internship-uri oferite de companii din domeniu
OS4. Promovarea ofertei educaționale a UMFCD în limba franceză
În cadrul OS4 s-au realizat:
TOATE ACESTE ACTIVITĂȚI AU PUTUT FI REALIZATE PRIN DUCEREA LA ÎNDEPLINIRE A URMĂTOARELOR REZULTATE:
Român’’ și liceele din județele vizate.
OS5. Asigurarea echității și incluziunii sociale în rândul studenților UMFCD provenind din zone defavorizate, orfani, și alte caracteristici protejate, precum dizabilități, etnie, naționalitate, limbă, orientare sexuală si expresia de gen prin ateliere, materiale informative, campanii online și offline
OS5 a vizat următoarele activități realizate:
Realizat 100% - Creearea unei serii de materiale tematice pentru social media
Realizat 100% - Urmare a analizei impactului proiectelor anterioare cât și a nevoilor exprimate de către studenți și a tematicii proiectului s-au realizat 4 ateliere: 1 în format online, 3 în format fizic, ce au abordat teme precum Burn-out-ul Academic și Impactul asupra vieții personale în funcție de particularitățile individuale
Realizat 100% – Au fost achiziționate dulapuri tip vestiar pentru studenți cu dizabilități motorii și scaun rulant, cât și indicatoare Braille pentru punctele esențiale de acces și interes pentru studenți (ex. secretariate, scări, lift, intrare/ieșire etc).
Societatea în care trăim se dezvoltă într-un ritm alert, iar cunoștințele și abilitățile pe care trebuie să le dețină un tânăr specialist în domeniul medical sunt într-o continuă schimbare, pornind de la vulnerabilitățile și nevoile identificate in gestionarea eficientă a relației acestora cu viitorii pacienți/ beneficiari de servicii medicale. In acest sens, vor fi aplicate min. 50 de instrumente psihometrice studenților din ultimul an de studii a UMFCD în vederea unei alegeri bazate pe criterii obiective a viitoarei specialități după promovarea concursului de rezidențiat
Realizat 100% – S-au aplicat instrumente psihometrice pentru un număr de 50 de studenți, aflați în ultimul an studii
OS6. Generarea de mecanisme de activare și implicare a comunității Alumni UMFCD
Prin intermediul obiectivului OS6 s-a realizat:
Elaborarea unui template unitar a modului în care se realizează comunicarea pe toate platformele de social media; stabilirea unor reguli privind conținutul acestor pagini - Realizat 100%
Realizat 100%
Realizat 100%
LinkedIn: linkedin.com/in/alumni-umf-carol-davila-275b2928a
Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=61550804553233
Instagram: https://www.instagram.com/alumni.umfcd/
OS7. Sprijinirea studenților cu precădere a celor vulnerabili - in vederea formării de competențe conectate cu medicina viitorului si prevenirii abandonului universitar cu implicarea rețelei Alumni UMFCD.
TOATE ACESTEA AU FOST REALIZATE PRIN URMĂTOARELE REZULTATE URMĂRITE:
Realizat 100%- 20 studenți sprijiniti de comunitatea Alumni
Realizat 100% - lista necesități educative, de cercetare si formare studenți (wishlist)
Adresa:
Strada Dionisie Lupu nr. 37, Sector 2, București. Cod poștal: 020021
Cod fiscal: 4192910
Telefon:
+4021 3180719
+4021 3180721
+4021 3180722
E-mail: rectorat@umfcd.ro